MiMaMi blir Mimami

Nya lokaler - nytt varumärke!

Logotyp – Grafisk design – Varumärke – Meny – Digital signage

Nya lokaler - nytt varumärke!

När MiMaMi under 2023 tog steget och skulle flytta till större lokaler insåg de att även deras grafiska identitet hade blivit för liten. Den tidigare logotypen och formen hade tjänat sitt syfte, men nu var det dags för ett uttryck som bättre speglade deras utveckling.

I samband med flytten växte MiMaMi till Mimami – och med det kom behovet av en mer modern, lekfull och tidlös logotyp samt ett genomtänkt visuellt uttryck. Uppdraget att ta fram den nya identiteten, logotypen, menyerna och den grafiska helheten gick till Philip, som formade en tydlig och hållbar design som ger Mimami en starkare position framåt.

Som en ledande aktör inom japansk mat i Oskarshamn speglar Mimamis grafiska identitet deras matupplevelse – och tvärtom. Den visuella formen är skapad för att gå hand i hand med känslan i maten: balans, precision och smakrika överraskningar. Den lila tonen förmedlar lugn och harmoni, en känsla av trygghet som möter gästen redan innan första tuggan. Samtidigt tillför det gula och det rosa en punch av energi, effekt och tydlighet – precis som de små smakexplosioner som gör Mimamis rätter unika. Kombinationen gör att varumärket både utstrålar balans och samtidigt sticker ut på ett självklart sätt. Har ni inte testat Mimami än? Då rekommenderar vi det varmt – en upplevelse för både öga och smak!

Nu kör vi!

Nyfiken på att jobba med oss?

Vi tror att de bästa idéerna föds i ett kreativt och samarbetsinriktat klimat, och vi är alltid öppna för möjligheter att skapa något fantastiskt tillsammans. Tveka inte att höra av er – det vore riktigt roligt att jobba med er och se vad vi kan åstadkomma som ett team!